יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

המלכה מימי | Queen Mimi


שירי לוינקופף ויצנר
כמו הרבה סרטים דוקומנטריים אחרים, סוד ההצלחה הוא של ״המלכה מימי״ הוא בכלל ברעיון. מדהים שיניב רוקח, שחקן ישראלי המתפרנס כבריסטה בסנטה מוניקה, הוא זה שחשב על זה קודם. הלוא מימי היא סלבריטאית מקומית. אין תושב בעיירה הקליפורנית שלא מכיר אותה. ועם כל כך הרבה ״אנשי תעשייה״ הוליוודיים שחיים שם, מכירים אותה ומתהדרים בתואר ״חברים של מימי״ קשה להאמין שאף אחד לא חשב על זה קודם.




יניב נתקל במימי במכבסה המקומית הנמצאת מול בית הקפה בו עבד, שם היא מתגוררת ועובדת. כמו הרבה שכנים אחרים, גם הוא התיידד איתה, והחל לצלם אותה בסמארטפון שלו. די מהר הוא הבין שיש פה סיפור ששווה לספר. הוא החל להשאיל ציוד ממכרים ועם הזמן גם גייס תקציב דרך קיקסטארטר כדי להפוך את הסרט למקצועי ורציני.


במשך חמש שנים הוא תיעד את חייה, ראיין את עמיתיה לעבודה ואת חבריה - ביניהם גם השחקן זאק גלפיניאקיס. יניב חושף אותנו בהדרגה לחייה ואישיותה של מימי, מפתיחה שטחית של הליצנית המטורללת מהמכבסה, דרך פסיעות על השטיח האדום עם ידידתה רנה זלווגר ועד לסודות העמוקים של חייה המתגלים אט-אט ושופכים אור על סיפור חייה המדהים.





״המלכה מימי״ הוא סרט חשוב, כי הוא גורם לך לחשוב. על חשיבות המשפחה וקשרים חברתיים, למצוא פרופורציות בחיים, לקבל שיעור באופטימיות, כבוד עצמי ועוצמה נפשית.  ״האתמול חלף״, היא אומרת בסרט. מהרגע שבו נזרקה לרחוב מימי חיה את חייה עם הפנים קדימה, וזה אולי אחד הלקחים החשובים מהסרט הזה.





לאתר הסרט  

תגובה 1: